14 decembrie 2009

Raspunsuri de la Stephenie - partea a 2-a

Am tradus inca o parte din raspunsurile lui Stephenie Meyer la intrebarile fanilor.
Multi dintre noi nu vor avea ocazia niciodata sa viziteze un platou de filmari si as vrea sa te intreb care din parte din facerea unui film a fost cea mai fascinanta pentru tine?
Cel mai fascinant lucru la filmari e sa vezi cat de mare este angajamentul tuturor.Sunt uimita constant de numarul mare de oameni de care este nevoie,de marimea platourilor,de planificare,incat ma intreb cum de se fac atat de multe filme.Imi place grija cu care construiesc platourile(cum ar fi interioarele turnurilor sau varfuri de munte).Imi place sa-i vad pe actori schimbandu-se in minute in alte scene,astfel incat la final regizorul cand incepe sa taie,are de unde sa aleaga.Imi place cand totul se imbina perfect,iar pe micul ecran,fara muzica sau editari,poti sa vezi ca ceva exceptional s-a intamplat.Este un proces foarte fain,si unul la care nu ma asteptam sa am ocazia sa particip.
Draga Stephenie,fiecare regizor aduce ceva diferit filmelor la care lucreaza.Simti ca prin participarea regizorilor diferiti la filme,se pierde din continuitea povestii?
Cum am mai spus,imi plac stilurile noi pentru fiecare poveste.Cred ca reliefeaza intr-o oarecare masura,toate versiunile cititorilor din intreaga lume,cate una pentru fiecare.Cat despre continuitate,cred ca stam bine.Actorii aduc la viata aceleasi personaje,iar decorurile si locatiile sunt la fel.
In filmul "New Moon" o sa avem destul Edward sau ne va fi dor de el ca in carte?
Faptul ca Edward lipseste am simtit ca e esential pentru ca filmul sa corespunda cu cartea.Povestea nu merge fara lipsa eroului.Chris a gasit o modalitate de a pastra acest sentiment si de a-l imbina cu faptul ca pentru Bella,Edward este tot timpul acolo.Nu totul se reduce la schimbarea halucinatiilor;interpretarea lui Kristen a fost superba.Edward lipseste intr-o mare parte a filmului,dar e si tot timpul acolo.
Ce crede Stephenie despre aceasta schimbare ?
Cred ca aceasta schimbare e necesara pentru formatul vizual si cred ca arata si bine.Dorul tot se simte.
Draga Stephenie,ma intrebam daca le-ai dat actorilor sfaturi inainte de a filma?
Am putut sa-i dau lui Rob prima parte a "Midnight Sun" sa-l ajute la primul film,acel manuscris era ca un fel de ghid pentru Edward.Desigur,Kristen primeste tot ce are nevoie din carti.Majoritatea personajelor le-am discutat cu actorii.Sunt intotdeauna fericita sa raspund la intrebari si e distractiv sa auzi povestile lor.Stiu ca Edi Gathegi are o istorie elaborata in capul lui despre Laurent,si multii altii la fel.Imi place ca patrund atat de bine in personaje.
Va fi si filmul "Breaking Dawn"?Daca nu stii sigur,macar ti-ai dori sa fie?
La acest moment,suntem inca in discutii.Mi-ar placea sa vad "Breaking Dawn",dar facut bine.Este mai complicat decat celelalte.
In primul rand iti multumesc pentru cartile fantastice!Intrebarea mea este :daca ai putea trai in realitate o scena,care ar fi aceasta?
Ma gandesc mult la ce scene scriu sau citesc sau vad pe ecran.Cele care mi-ar placea sa le traiesc ar fi cele linistite.In "New Moon" ar fi interesanta ziua Bellei dar pana la taiere,si noaptea dupa Italia(desi incepe foarte emotionant)."Twilight","Eclipse" si "Breaking Dawn" au mai multe momente"ar fi fain sa fiu Bella acum".
Care a fost cea mai placuta amintire cand ai scris "New Moon" si de la filmari?
Am multe amintiri frumoase din amandoua.In timp ce scriam,cand imi imaginam Volterra si punand-o pe Bella in acea situatie a fost fain.Mi-a placut sa-mi petrec timpul cu Jacob.Toate intercatiunile cu baietii din haita m-au facut sa zambesc.Scena reintalniri dintre Bella si Edward a fost foarte placuta.
Iar din timpul filmarilor,amintirile nu corespund cu scenele,pentru ca scena o obtii la final.Mi-a placut sa pasesc in turnul celor de la Volturi pentru prima data(tot atunci l-am intalnit si pe Daniel Cudmore,imaginati-va:eu sunt intr-o rotonda foarte mare,admirand cat de bine a iesit totul,cand pe usa apare Daniel costumat,imens,cu pelerina neagra si ochii rosii.Foarte perfect si foarte intimidant.A fost super!).O alta amintire placuta a fost cand l-am urmarit pe Michael Sheen cand lucra.Este un actor foarte talentat.A fost o invatare doar sa-l privesc.
Varcolacii au tatuaje pe bratele lor,ce simbolizeaza acestea?Nu apar in carte,asa ca nu am fost sigura.
La fel ca si stema familiei Cullen,inventata de Catherine pentru primul film,cred ca tatuajul este un semn al solidaritatii haitei.
Crezi ca Taylor il interpreteaza bine pe Jacob?Taylor pare asa de dulce,mai ales in primul film,iar eu cred despre Jake(mai ales varcolacul Jake) ca este un tip cu o atitudine dura,care uita cateodata de partea lui draguta.
Taylor o sa va uimeasca.Este extraordinar ca si baiatul dragut,dar mult mai bun ca si varcolacul furios.Baiatul poate sa joace.
Ma intrebam de ce ai ales Italia pentru casa Volturilor?Exista vreo importanta legata de Italia in viata ta sau a fost ceva aleator?
Am ales Italia pentru ca aveam nevoie de un loc cu multa istorie.Alegand Volterra a fost putin ciudat.Am scris intreaga scena cu ei inainte sa aleg locatia,pentru prima data planuiam sa creez un oras fictiv,pentru ca la acel moment,am realizat ca oamenii vor citi cartea.Eram stresata despre ce vor zice adevaratii oameni din Forks sau La Push.Si pentru a evita astfel de momente,am decis sa-i amplasez pe vampirii mei intr-un loc imaginar.Vroiam sa-l numesc "Volturin" si stiam ca trebuie amplasat undeva in Toscana,la o ora sau doau distanta de Florenta,deja scrisesem drumul de la aeroport si descrierea pietei si turnului.Am luat o harta a Toscanei sa decid in ce parte sa o ia Alice: nord,sud,est sau vest si am descoperit un oras cu numele Volterra,la o ora de Florenta.Am cautat imagini pe Google cu orasul si prima pe care am vazut-o a fost cu turnul.Am sunat-o pe sora mea(ea deja citise depre Volturin) si i-am spus sa se uite la Volterra.S-a speriat pentru ca si ea si-a imaginat la fel.A fost mai degraba un moment ciudat.Apoi,am renuntat la idea crearii unui oras fals si am sperat ca pe oamenii din Volterra nu ii vor deranja cativa vampiri.Cand am fost in vizita cu cativa ani in urma,toti cu care am vorbit,erau de acord cu vampirii,dar ce i-a suparat a fost fantana.Nu o au in oras,si cred ca piata lor e perfecta fara.
Ai un gust foarte bun in muzica.Care ar fi piesa ta pentru karaoke?
Asta se schimba des.Azi ar fi probabil ceva de la Metric,poate "Sick Muse" sau "Front Row".
Daca ai putea sa alegi,ai fi vampir sau varcolac?
Varcolac.Imi place sa-mi pot schimba mintea,iar varcolacii au posibilitatea sa revina la normal.
Este Stephenie Meyer "Team Jacob" sau "Team Edward"?
Sunt in echipa "Nu trebuie sa alegi cand e fictinue."

Un comentariu:

  1. destul de retinuta....in raspunsuri...da, destul!cred ca, oricum s-a distantat de momentele Twilight, acum fiind implicata in alte proiecte....

    RăspundețiȘtergere

Spune-ti si tu parerea.