10 decembrie 2009

Raspunsuri de la Stephenie

Dupa cum ne-a si anuntat,Stephenie Meyer a raspuns la cateva intrebari trimise de fani inainte de interviul ei cu Oprah Winfrey.In total au fost trimise peste 2000 de intrebari,dar nu a putut sa raspunda la toate.Mai jos am tradus o parte.
Ce ti-a placut cel mai mult la Chris Weitz si cum difera viziunea lui asupra cartilor fata de cea a lui Catherine?
Ce mi-a placut cel mai mult la Chris : totul.Suna hiperbolic,dar chiar asa e.Daca ascultati interviurile actorilor,o sa auziti si de la ei acelasi lucru.As putea spune despre el ca in calitatatea de regizor,imi place ca a ramas fidel cartii.S-a integrat in universul "Twilight" si a venit la filmari cu imaginile formate deja in cap.Eram pe aceeasi unda.Apoi,asculta cu mare atentie de toata lumea.Comparand "New Moon" cu "Twilight",cred ca cea mai mare diferenta intre stiluri este adoptarea clasica a lui Chris,in timp ce Catherine a avut o viziune mai moderna.Dar nu as fi vrut ca amandoua filmele sa fie la fel.Imi place sa vad interpretari diferite.In fond,fiecare vede altcumva povestea cand citeste cartea.Imi plac sa vad asta.
Dupa ce ai vazut "Twilight" ai spus ca ti-ar fi placut ca Bella sa-l fi vazut pe Edward cand el o privea in timp ce dormea si sa creada ca viseaza in carte.Exista scene in "New Moon" pe care sa-ti fi dorit tu sa le fi descris?
"New Moon" este foarte fidel cartii asa ca nu exista scene foarte diferite.Sunt putin trista ca filmul meu de actiune "Crosshairs" este denumit atat de generic.Imi place numele pe care l-au folosit,nu puteau tot "Crosshairs" pentru ca exista unul cu acest nume deja.Rad de fiecare data cand o aud pe Kristen pronuntandu-l.De asemenea,mai exista si scenele de lupta cu Volturi care in carte nu apar.La inceput,am avut cateva retineri,pentru ca in mintea mea,daca incepeai o lupta cu Volturi,nu terminai bine.Ar fi fost ceva sa-i avem pe Edward,Bella si Alice omorati in Volterra si nicio scena fericita de reintalnire(si nici "Eclipse" sau "Breaking Dawn").Dar am lucrat cu Melissa Rosenberg(scenarista) si Summit pana cand am gasit o solutie care sa se lege de poveste dar sa si ofere actiunea vizuala de care era nevoie.Acum,cand e gata,imi place mult si mi-as fi dorit ca Felix sa fi avut momentul lui de glorie si in carte.
Buna Stephenie!Texas te iubeste!!!Eu raman fidela cartii,as vrea sa stiu daca exista scene care nu apareau in scenariul original,dar asupra carora ai insistat tu sa fie in film?
Aproape.In scenariul original,nu exista vizita lui Jacob in camera Bellei,informatia necesara era acolo,dar distribuita prin alte scene.Mi-a fost dor de scena aia,dar schimbarea(si stergerea!) e o parte a procesului de adaptare,mai ales daca scri carti foarte lungi,asa ca eram pregatita pentru asta.Apoi Chris a simtit si ca avem nevoie de acea scena si a scris o versiune foarte frumoasa pentru ea.Si am trait cu totii fericiti pana la adanci batraneti.
Sunt curioasa daca ti-ar fi placut sa scrii scenariul pentru "New Moon" sau orice alt film?Melissa a facut o treaba grozava,dar crezi ca filmele ar fi fost diferite daca aveai mai mult aport la scrierea scenariului?
Nu cred ca as fi buna la adapatarea propriilor carti.Dupa cum se vede,imi place sa scriu povesti lungi.Streg mult si in procesul de editare("Twilight" a fost cu 10.000 de cuvinte mai lung in forma bruta) si ce ramane,este vital pentru mine.Nu ma pot uita obiectiv.Cred ca m-as descurca mai bine la adapatarea daca era ceva distant de munca mea.Da,filmele ar fi fost diferite daca eu scriam scenariile,ar fi durat 6 ore,ceea ce ar putea suna bine epntru unii,dar nu s-ar fi intamplat asta niciodata.
Buna Stephenie -care este scena ta preferata din filmul "New Moon"?
Nu pot sa aleg numai una.Imi plac atat de multe,prima conversatie dintre Edward si Bella in parcare,pictura,monologul lui Jessica,scenele din garajul lui Jacob,cand ii vedem prima data pe varcolaci,Jacob in camera Bellei(mersi Chris!),momentul de sub apa,totul din Italia,si as putea sa mai continui,totul este foarte bun.
Hey Stephenie,stiu ca esti inspirata de muzica cand scrii,intrebarea mea este cat de mult iti place muzica aleasa pentru film?
Nu chiar foarte mult.Aveam o mica lista a dorintelor,si mi-a fost indeplinita una din patru,si asta nu e prea mult daca stai sa te gandesti.Dorinta mea indeplinita a fost o melodie de la Muse,iar cele neindeplinite : o piesa de le Blue October,una de la Marjorie Fair si de la Motion City.Toti acesti artisti au avut un mare rol in procesul de scriere a cartii si mi-ar fi placut sa apara,dar la final,coloana sonora este grozava,asa ca nu ma pot plange.
Apari in film?
Nu,m-am simtit foarte ciudat in primul si inca trebuie sa-mi acopar ochii cand vine partea aia.Am decis ca in "New Moon" sa nu apar,si nici nu s-a pomenit de asta,asa ca problema a fost rezolvata.
Ce parere ai despre Robert in rolul lui Edward,arata asa cum te asteptai,isi exprima bine sentimentele?
Initial,cand Gillian(producatorul) mi-a spus ca "Deci,l-am gasit pe tipul asta,Robert Pattinson,cauta-l pe Google si spune-ne parerea ta!" opinia mea a fost ca Rob era o buna versiune a lui Edward.Nu cel din capul meu,evident,dar o infatisare buna si interesanta.Exista ceva nelumesc in fata lui,mi-am zis pana l-am vazut in "Harry Potter" si am verificat pozele de pe internet.Daca vampirii chiar existau,genul acesta de fata ar fi avut,nu?Asa ca am fost fericita de decizia lui Catherine,pentru ca oricum nu am fi gasit pe cineva care sa semene ce imaginea din capul meu.
Apoi m-am intalnit de cateva ori cu Rob si am ramas uimita de cantitatea mare de emotii ce o punea in personaj(desi inca nu suntem de acord cine a cuprins mai bine emotiile lui,Rob zice ca Edward e mai despresiv decat cred eu) si am fost foarte nerabdatoare sa-i vad versiunea.Cateva saptamani mai tarziu,am mers la filmari,iar Rob a intrat in actiune si am ramas cu gura casca.Este suficient sa spun ca i-a iesit.Nu joaca o versiune a lui Edward,il joaca pe Edward.Mai exista cateva diferente intre Edwardul meu si cel al lui Rob,dar sunt momente in care sunt identici.Inca nu stiu sigur cum face asta,dar ma bucur ca poate.Cat despre emotii,face o treaba minunata.Desigur,mare parte din laude ii revin si lui Kristen.Ea contribuie la cealalta jumatate.Am fost la filmarile a trei filme si inca le multumesc stelelor pentru ziua in care a semnat.
Cum ti-au venit numele personajelor,au fost alese aleator sau exista un motiv?
Nu sunt un mare fan al cautarilor,pentru ca imi place mai mult sa creez fantazie decat realitate,dar cu numele,chiar petrec mai mult timp cautand.De exemplu pentru numele lui Jasper am cautat nume din armata din Texas.Atat "Jasper" cat si "Whitlock" erau pe liste,dar nu impreuna."Cullen" exista in istoria engleza inca din secolul XVII.La altele m-am uitat la numele populare din anul nasterii lor.Altele sunt aleator alese,daca sunt in pana,caut prin cartea de telefon.Pentru Edward am vrut un nume care fusese candva foarte romantic,dar care nu se mai foloseste(vezi :Edward Rochester,Edward Ferrars.)"Bella" a fost cel mai greu,pentru ca aveam nevoie de ceva modern,dar nimic nu parea sa se potriveasca cu personalitatea ei.Am avut multe incercari.In final,dupa ce acceptasem ca nu voi avea niciodata o fata,i-am dat numele pe care planuiam sa-i dau fiicei mele.
Cand te gandesti la Edward si Bella sau citesti despre ei,ii vezi pe cei din capul tau?S-au schimbat imaginile tale dupa ce ai vazut filmele?
Cand citesc cartea sau descrierile personajelor,vad imaginile mele .Pot sa-i vad bine chiar si cum erau in visul meu.Cand citesc scenariul,ii vad pe Rob,Kristen si Taylor.
De ce are Edward masina neagra in film?
Asta nu a fost decizia mea.Selectiva cum sunt cand vine vorba de masini,in "Twilight" toate au fost cum mi-am dorit(chiar si Chevroletul).Nu stiu ce s-a intamplat cu masinile,stiu ca pot face rost de orice model,chiar si identic,dar pot spune ca imi place noul Volvo XC90 mai mult decat primul,C30.In ceea ce priveste culoarea,este un argintiu mai inchis,nu negru.Si imi plac si marginile negre.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Spune-ti si tu parerea.