10 iunie 2009

De pe platourile de filmare din Vancouver-partea a 3-a

Dupa marele succes al filmului "Twilight", recenta adaptare dupa cartea a 2-a din seria de succes a lui Stephenie Meyer este cel mai asteptat film al anului 2009.Cel care conduce productia este Chris Weitz.
Cum este sa fii regizorul unui asemenea film de succes?
Pe de-o parte este foarte interesant, dar pe de alta este si intimidant. Sunt atat de multi fani care au mari asteptari de la film. Dar imi este usor pentru ca am ocazia sa lucrez cu oameni foarte talentati. Jumatate din timp m-am bucurat ,iar cealalta jumatate am fost stresat pentru ca voi fi vanat si omorat de un grup de fete de 14 ani peste un an!
Care a fost reactia ta cand ai primit oferta?
Am fost surprins pentru ca s-a intamplat foarte neasteptat si aveam o saptamana la dispozitie sa ma hotarasc daca o accept sau nu. Apoi am vazut primul film si m-am gandit ca si acesta va fi foarte bun. De altfel si Kristen, Rob si Taylor au fost grozavi. Asta m-a convins. Am citit cartea apoi, si m-am vazut facand o versiune mai buna a cartii. Intrebarea era daca pot sa fac dreptate cartii si sa-i multumesc si pe fani.Asta a fost treaba mea, sa fiu credincios experientei lor cand au citit-o.
"Twilight", prima ecranizare, a primit cateva critici pentru ca nu a respectat cartea in proportie de 100%.Te-ai gandit la ele?
Este imposibil sa redau fiecare pagina din carte, pentru ca nu am destul timp. Asa ca ajungem sa taiem si sa combinam lucruri. Dar pot sa spun ca folosim cartea ca pe Biblie. Pentru mine filmul tine mult de carte, iar Stephenie Meyer este principala sursa de inspiratie. Ma sfatuiesc tot timpul cu ea sa vad daca e ceva ce personajul ei ar face sau daca detaliile sunt bune.Nu ii poti multumi pe toti, dar intentia mea este sa-i multumesc pe fanii cartii.
Esti mai mult un regizor vizual.Care este viziunea ta asupra filmului "New Moon"?
Avem o echipa specializata pe efecte vizuale incredibila. Ideea este sa folosim toata paleta de culori, sa avem propriile umbre foarte intunecate si sa avem multe culori astfel incat sa redam bine toate emotiile. Va arata ca o pictura narativa in stil victorian.I n unele privinte va fi un film de moda veche. Exista elemente care folosesc cele mai noi tehnologii si sunt foarte dinamice in scenele de actiune. Este mai mult "Dr. Zhivago" decat "Iron Man".
"Dr. Zhivago" a fost unul romantic,la fel ca si "Twilight"..
Aceste carti sunt romantice, si fac apel la iubire si la viata oamenilor.In acelasi timp sunt si foarte largi ca sfera.
Este asta un mod de a atrage mai mult publicul matur ?
Cred ca ar fi frumos.De fapt, cred ca exista si aceasta categorie de fani - ascunsa demografic si nemarturisita (mamele copiilor citesc si ele cartiile).Vreau sa gasesc o versiune care sa multumeasca publicul de toate varstele. Alexander Desplats se va ocupa de muzica, alt lucru nemaipomenit pentru mine.Am mai lucrat cu el si este foarte talentat.Ideea este sa facem ceva chiar frumos.
Joaca muzica un rol important si in acest film?
Da.Insasi cartea contine muzica narativa care ne este de mare ajutor la creearea nuantelor si emotilor.Te ajuta sa patrunzi in alta atmosfera.Filmele se bucura de mai multe simturi decat celelalte forme de arta, asa ca muzica are un rol foarte important aici.
Poti sa ne spui cum "New Moon" este diferit de "Twilight"?
Cred ca avem ocazia sa ne extindem orizonturile,din mijlocul padurii si pana in Italia.In acest film iti devine mai clar ce se intampla in primul.Sunt multe secrete dezvaluite din primul.Asa ca veti avea multe surprize.
Cum pastrati continuitatea povestii?
Incercam sa pastram o coerenta astfel incat nimic sa nu pare ireal sau bizar.Una dintre calitatile cartilor lui Stephenie Meyer,este ca transfera normalitatea din viata oamenilor in cea a personajelor, introducand si elemente supranaturale.Cand vom merge in Italia pentru filmari, vom avea de-a face cu vampiri batrani de peste 200 de ani. Cheia este facem totul astfel incat sa nu devieze de la poveste, dar sa si patrundem intr-o noua lume.Aceasta parte a povestii este inversata. Bella il salveaza pe Edward. Nu mai e baiatul care salveaza fata, ci invers.
Poti sa comentezi asupra distributiei?De exemplu alegerea Dakotei...
Dakota o joaca pe Jane,care este cea ma periculoasa si rea dintre toti vampirii. Oamenii nu o vad pe ea fiind asa in realitate.D ar este o actrita foarte buna si suntem norocosi sa o avem.Michael Sheen il joaca pe Aro, seful Volturilor.Cred ca este un actor extraordinar si suntem mandrii sa-l avem alaturi.
Ce are poveste asta de atrage atat de mult publicul?
Are legatura cu starile sufletesti prin care trecem cu totii. Are elemente supranaturale, dar in esenta este despre prima iubire, pierderea ei ,intrebadu-te daca vei mai fii fericit vreodata, puterea regeneratoare a prieteniei, obligatia de a alege intre tipul potrivit si cel cu care te simti bine. Aceste lucuri sunt valabile pentru toti.Toti am ne-am indragostit si am sperat la iubire neconditioanta,sau am fost parasiti si ne-am simiti groaznic. Sunt universal valabile.
Stephen King a scris ca nu exista nici o emotie in aceste carti, spre deosebire de "Harry Potter",care ii place.Care sunt calitatile cartilor in opinia ta?
Cartile ilustreaza sentimentele de dragoste si pierdere cu care Stephen nu este obisnuit(rade).Nu sunt foarte surprins ca a spus asta. I-as spune "fizicianule,lecuieste-te!".De fapt motivul pentru care au atat succes este ca oamenii se identifica cu personajele, cu incertitudinea lor,cu sentimetul de singuratate, toate traite la un moment dat de cititori, exceptand cei foarte norocosi.Asa ca trebuie sa-l contrazic cu respect pe Stephen.
Cum ai descrie cartiile cuiva care nu a auzit de ele?
As spune ca este o poveste despre despartire si reintalnire.Este o poveste despre oameni, vampiri si varcolaci in acelasi timp.Are elemente legate de sentimentele oamenilor cat si unele magice si supranaturale.

3 comentarii:

  1. este fenomenal si are dreptate si mamicile citesc aceste carti, noaptea dupa ce adoarm copii, sotul etc. abia astept sa vad filmul cartile le-am citit si tin sa va multumesc in mod special ca ati tradus zori de zi ca alfel eram "zombi" si in ziua de azi. Sa aveti o zi buna, si inca o data miiiiiii de multumiri.

    RăspundețiȘtergere
  2. bhay frate eu m-am saturat sa tot zik de fanele de 14ani..sunt fane si nu e nimik rau in avea 14 ani!m-am saturat!mi-au dat de inteles k nu vor fane de 14 ani!ok..atunki ar trebui sa nu mai fiu..e nasol sa fiu fana si sa stiu k fane de varsta mea vor ei!Dakota are 15..k e asha mare diferenta fratilor?

    RăspundețiȘtergere

Spune-ti si tu parerea.